Oostkust - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu Oostkust - Reisverslag uit Oamaru, Nieuw Zeeland van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu

Oostkust

Door: Ilona en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Ilona, Jeroen & Philou

11 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Oamaru

Hi,

Helaas is dit ons laatste berichtje alweer. Morgenochtend vliegen we terug naar Nederland na een geweldige reis in Nieuw Zeeland.

Nog even een korte update van de afgelopen dagen. Na het skydive avontuur zijn we vertrokken naar Queenstown. Een mooie en levendige stad aan het prachtig meer. We zijn met een gondel naar een bergtop gegaan om vanuit een prachtig uitzicht te hebben over de skyline van Queenstown. Die middag hebben we nog een rugby wedstrijd bijgewoond (althans, we probeerden achter de spelregels te komen).

Zondag zijn we verder doorgereden naar het zuiden, naar Lake Te Anau. Daar hebben we een mooie wandeling langs het meer gemaakt. De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken naar de Milford Sound, de beroemde fjorden. De weg ernaar toe was al indrukwekkend. Mirror Lakes, prachtige weilanden met bloemen, prachtige uitzichten op de bergen bedekt met sneeuwtoppen en watervallen. Aangekomen bij het begin van de fjorden zijn we op een boot gestapt die ons door de fjorden heeft geleid. Prachtig om vanuit het water de enorme rotsen te aanschouwen. Overal zijn je watervalletjes. Onderweg nog een rots vol zeehonden tegengekomen en een paar Dusky dolfijnen.

Gisteren vroeg vertrokken voor een lange rit naar de oostkust. Ca. 6 uur over gedaan om in Oamaru te komen, dit stadje staat bekend om de little blue penguins. De kleinste penguins op aarde. Die wilden we natuurlijk wel graag zien. Eerst zijn we nog op zoek gegaan naar de Yellow Eyed Penguin, die hier ook al wal schijnt te komen als het donker wordt. Rond 18.30 uur hadden we geluk, 2 penguins komen vanuit de zee het strand op gewaggeld. Geweldig om te zien. Later op de avond zijn bij een strandje dichtbij het hostel gaan kijken of de Little Blue penguins konden spotten. We zagen een groepje aanspoelen op het strand en hun weg in de bosjes op zoeken. Na een dik uur wachten, kwamen we er een stuk of 8 tegen die over het treinspoor hier liepen, op weg naar hun nestjes ergens in de leegstande panden hier aan de waterkant. Wie heel stilletjes blijven kijken naar wat ze gingen doen. We zagen een aantal lokgeluiden maken naar een andere penguin die tenslotte elkaar opzochten en samen er vandoor gingen. In het donker was het vrij lastig te zien, maar door de schemering zag je wel hun lijfjes heen en weer waggelen en hun kopjes op en neer gaan, kijkend of er gevaar was in de buurt. Heel bijzonder om dit van zo dichtbij mee te maken. En het grappige is, dat wij ze dus echt in het wild hebben gezien, ze lopen hier gewoon de straten over. Terwijl een maar 100 meter verderop alle toeristten 20 dollar hadden betaald voor een penguin show. Die hebben wij dus mooi kunnen besparen en we zaten ook nog eerste rij ;-).

Vandaag vertrekken we naar Christchurch om daar morgenochtend op het vliegtuig te stappen richting Auckland. Vanuit daar vliegen we naar Kuala Lumpur en daar door naar Amsterdam. Wordt dus een lange rit.

Bedankt voor alle reacties en leuk dat jullie onze reis gevolgd hebben. We hopen dat jullie genoten hebben van dde verhalen en foto's. We hopen elkaar snel in Nederland weer te zien!

liefs Ilona en Jeroen

• 10 Januari 2012 - 22:16

Roxanne:

Wat gaat de tijd dan snel, zeg! Zo leuk om al die bekende dingen voorbij te zien komen. Sterkte met je de lange reis terug!

• 10 Januari 2012 - 22:44

Dionne:

Goede reis terug en tot volgende week.

• 11 Januari 2012 - 08:45

Martine:

Jee, wat is dat snel gegaan zeg! Maar zo te lezen hebben jullie het prachtig gehad daar! (kan ook niet anders...)
    Fijne terugreis en geniet van de laatste dag daar!

• 11 Januari 2012 - 08:59

Fanny:

Hee schatjes, wat is het snel gegaan he! Maar we zijn ook wel blij als jullie dadelijk weer veilig thuis zijn! ;-) Geniet nog maar goed van de laatste uurtjes. Zijn erg benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Hele fijne terugreis en tot snel!

Fanny en Toby

• 11 Januari 2012 - 09:21

Jacqueline:

Jeetje time flies when youre having fun!!...
    Maar stiekem ook wel fijn dat jullie weer terug komen, en dat we jullie snel weer zien :)

Een hele goede en fijne reis terug en tot snel xxx

• 11 Januari 2012 - 13:05

Mark En Elize:

Jeeeee, dat het er alweer bijna op zit! Wat is het snel gegaan...
    Maar zo te lezen hebben jullie een geweldige reis gehad!
    Wij hebben zeker genoten van jullie verhalen en foto's! Fijne reis terug naar huis!
    Hopelijk tot snel!

Liefs Mark en Elize

• 11 Januari 2012 - 13:06

Nova En Liam:

Van ons ook een dikke kus!

• 11 Januari 2012 - 16:43

Wendy En Jos:

geniet nog even van de laatste avond en goeie reis morgen!
    Tot de 29e!

XXX Jos en Wendy

• 11 Januari 2012 - 18:44

Anneke:

Geniet er dan nog maar ff van:)
    Luv you guys..

Tot snel!

Dikke knuf xxxx

• 17 Januari 2012 - 07:21

Niki:

Hai,

Goede vlucht gehad en iedereen ondertussen weer gezien in NL?
    Jullie hebben wel de mooiste stukjes NZ te pakken gehad de laatste tijd dat jullie er waren - was genieten zeker!

Liefs,
    Niki