Merry Christmas! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Ilona en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Ilona, Jeroen & Philou

25 December 2011 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi hoi…

Allereerst wensen we iedereen hele fijne Kerstdagen. Hopelijk hebben jullie iets meer kerstgevoel dan wij hier hebben. Blijft toch raar om kerstbomen te zien en kerstmuziek te horen bij zonnig weer, een korte broek en slippers aan. Afijn…opgestaan en onder de kerstboom in ons hostel in Rotorua lagen pakjes voor alle gasten. Er lagen dus ook 2 cadeautjes voor Ilona en Jeroen bij, van Santa Claus. Super attent van de eigenares. Gisteren toen we hier aankwamen hebben we nog wat inkopen gedaan voor vandaag zodat we een lekkere kerstmaaltijd konden maken. Het is geworden: een hamburger met rösti rondjes en een salade. Bon appetit!

Gisteren dus vertrokken uit de Coromandel. Onderweg gestopt in Matamata, ook wel bekend als Hobbiton Town uit de film Lord of the Rings. Voor 66 dollar kon je mee op een 2 uur durende trip naar het dorpje. Wij vonden dat iets te duur, dus we hebben geprobeerd zo dicht mogelijk bij de film set te komen en daar wat rond te kijken. Vervolgens doorgereden naar Rotorua, het bekende stinkende stadje. Vandaag hebben we Waiotapu Thermal Wonderland bezocht. Een thermisch gebied vlakbij Rotorua dat bestaat uit ingezakte kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken. Als eerste hebben we de Lady Knox Geiser bezocht, deze barst dagelijks uit en kan tot wel 20 meter hoog spuiten.

Vervolgens hebben we heel veel mooie poelen gezien, variërend in kleur van geel, rood en groen. Echt super gaaf, wat een natuurverschijnselen. Op de weg terug naar ons hostel zijn we nog gestopt bij een Hot Water Stream. Een stromend beekje ergens in de middle of no where waar, heel bizar, heet water doorheen stroomt. Een gratis spa laten we maar zeggen, middenin de natuur. Heel bijzonder ook.

Morgen vertrekken we naar Lake Taupo, een prachtig meer ten zuiden van Rotorua, waar we willen gaan biken en de Huka Falls (watervallen) willen gaan bezoeken. Om vervolgens door te rijden naar Tongario National Park waar we dinsdag de Alpine Crossing gaan doen, een 8 uur durende wandeltocht over vulkaanlandschap en emerald lakes. We zijn benieuwd…

Nogmaals fijne Kerst en geniet van al het lekkere eten en drinken en elkaar natuurlijk!

Liefs Ilona & Jeroen

• 25 December 2011 - 10:40

Henk En Ytsje:

Wat een verrassing op eerste kerstdag door een telefoontje uit nieuw zeeland en een filmpje met de groeten en fijne feestdagen heel fijn om jullie zo te horen.We reizen in gedachten met jullie mee door de fotos te bekijken en de plaatsen op te zoeken in google maps.Heel veel liefs en plezier van heit en mem ut eastermar doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 25 December 2011 - 13:12

Roxanne:

Super grappig om al die bekende dingen voorbij te zien komen. Maar jaloers? Nee hoor ;)... Jullie ook fijne feestdagen!

• 25 December 2011 - 13:21

Corine En Olaf:

Hallo Jeroen en Ilona, voor jullie ook hele fijne feestdagen tussen de kiwi's... Geniet! De foto's zien er super gaaf uit! xxx

• 25 December 2011 - 19:02

Jos En Wendy:

Hoi! Leuk om jullie verhalen te lezen zeg! Jullie ook fijne feestdagen en alvast een happy new year. Veel liefs van jos en wendy uit het zonnige spanje

• 25 December 2011 - 23:10

Chantal:

Wauw, dat Waiotapu Thermal Wonderland ziet er echt gaaf uit, en die geiser! Een veel betere kerst lijkt me dan hier. Geniet er lekker van en ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal.

• 26 December 2011 - 13:48

Anneke En Rene:

Merry Christmas!!!!!!!!!!

Hartstikke leuk dat filmpje! Super!
    Erg leuk om jullie ook even te zien:)

Wij wensen jullie natuurlijk ook hele fijne feestdagen vanuit Meppel.
    Geniet er lekker van, ondanks dat het misschien iets minder kerstgevoel geeft daar, maar jullie krijgen een ander gevoel daar, gezien de bikini:) hihihihi
    Lekker hoor, kerst in de zon:) Hier regent en waait het. Of te wel storm op de boot hhahahha.

Heel veel liefs vanuit Meppel van heit en mem en Rene en Anneke.

We denken aan jullie:)
    xxxxxxxx

• 28 December 2011 - 09:53

Niki:

Wat een leuke foto's! Kerst in oeganda was ook warm; gek he...al die liedjes over sneeuw :)

Geniet van al jullie avonturen!

kus

• 29 December 2011 - 12:09

Myrte:

Wauw wat lijkt mij dit gaaf zeg! Ik heb steeds meer zin om hier ook naartoe te gaan. Alvast een goede jaarwisseling. Wij zijn met oud en nieuw in Maastricht. Veel plezier nog!

• 29 December 2011 - 17:02

Mel En Thijs:

Super leuk om te zien...vooral die foto van een 'BIRD"'! We dachten dat het vast een jiefjaf moest zijn!
    We hopen dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad...op naar de jaarwisseling....voor jullie eerder dan voor ons!! xx

• 30 December 2011 - 14:39

Andy En Nanda:

Hoi,
    Wat zijn jullie lekker aan het genieten zo te lezen, heerlijk! We hopen dat jullie daar fijne kerstdagen hebben gehad en een spetterende jaarwisseling krijgen! Geniet van al het moois, en ga zo door met de reisverslagen en de foto's, kunnen we een beetje mee genieten! Hele fijne tijd! Groetjes Andy en Nanda