En dan zit je vast in San Pedro de Atacama :-( - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu En dan zit je vast in San Pedro de Atacama :-( - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu

En dan zit je vast in San Pedro de Atacama :-(

Door: Ilona en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Ilona, Jeroen & Philou

10 Februari 2013 | Chili, San Pedro de Atacama

We wilden eigenlijk een nieuw bericht plaatsen als we terug waren uit Bolivia, maar helaas zitten we nu in San Pedro de Atacama. Even een korte update van de afgelopen tijd:

Vanuit Bariloche zijn we met de bus naar Mendoza vertrokken. Daar hebben we een dag de stad te voet verkend en hebben we het park San Martin bezocht. Intussen hadden wij via Nu.nl vernomen dat Bea het stokje gaat overgeven aan Alex en wordt Maxima koningin. Dus wij dachten, dat zal ook wel nieuws zijn in Argentinie. En dat was het. Dus wij hebben op straat een magazine weten te scoren als aandenken. De volgende dag hebben we met een Engels stel de bus gepakt naar Maipu, de bekende wijnstreek. Per fiets hebben we een aantal bodega's bezocht en wijn geproefd. Erg leuk, maar na een paar wijntjes en 34 graden was het wel mooi geweest en hebben we nog een soort van chocoladefabriekje bezocht. Vervolgens de bus gepakt naar Santiago in Chili. Een erg leuke en schone stad met veel mooie parken en oude gebouwen. 2 dagen weer veel gewandeld en het Bellas Artes museum bezocht. Daarnaast nog Cerro Santa Lucia en Cerro Cristobal, 2 bergen met prachtig uitzicht over de stad.
Woensdagavond de nachtbus richting San Pedro de Atacama genomen met als doel om vrijdag een 4daagse tour naar de zoutvlaktes in Bolivia te maken. Maar toen begon de ellende :-)

De bus stopte in Calama en reed niet verder i.v.m. een storm in San Pedro de Atacama. De weg ernaar toe was afgesloten. We besloten samen met een Pools koppel een hostel te zoeken. De volgende ochtend om 6 uur opgestaan in de hoop een bus of taxi te nemen naar San Pedro. Maar ook nu was de weg afgesloten. Dus wij besloten om nog een nacht in Calama te blijven. Vanochtend was er nog steeds geen openbaar vervoer, maar de dame van ons hostel zei dat er wel kleine busjes gingen vanaf het vliegveld. Dus dat maar gedaan en ja hoor....rond 14.00 uur waren we hier. Geld terug gekregen van de tour naar Bolivia (al ging dit niet van harte en was Ilona de good cop en Jeroen de bad cop, wat hielp ;-)) Vervolgens een busticket willen regelen naar Salta, krijgen we het nieuws dat de grenzen gesloten zijn voor de komende dagen wegens een nieuwe storm met veel sneeuw. Wahhahhh!!!! Hoeveel pech kun je hebben in 2 dagen? Afijn, we blijven hier maar wachten tot we een ons wegen, andere opties zijn er niet. We moeten hier wel de grens over. Voor morgen hebben we een trip naar Valle de La Luna geboekt. We gaan er het beste van maken. We balen dus wel enorm, maar het is niet anders. Reden om volgend jaar naar Bolivia te gaan...We hopen dat we niet teveel tijd verliezen want ons plan was om na Salta nog naar de Igazu falls te gaan. We houden jullie op de hoogte, hopelijk met goed nieuws vanuit Salta.

Liefs Ilona & Jeroen

• 10 Februari 2013 - 04:29

Bas Carpaij:

Hoi Ilona en Jeroen,

Bij toeval kwamen we op julie site terecht opzoek naar informatie over San Pedro de Atacama en of je er nu wel kunt komen met alle regen. In jullie verslag lees ik dat jullie aangekomen zijn in San Pedro. Wetetn jullie of de weg inmiddels weer open is voor de normale bussen, zo niet hoe hebben jullie het busje geregeld naar San Pedro?

En die trip naar Bolivia, is die nog wel mogelijk?

Wij zitten nu in La serena en willen de 11e vanuit calama naar san pedro gaan om vandaaruit met jeeps naar Uyuni in Bolivia te reizen..... maar weten niet of dit nu mogelijk is. Als jullie meer weten horen we het graag!

Alvast super bedankt!........... en succes met jullie verdere reis!

Groetjes,
    Bas en Janneke
    bcarpay@yahoo.com

• 10 Februari 2013 - 20:14

Myrte:

He wat balen voor jullie zeg. Zo merk je dat je van tevoren niet een te strak schema moet vastleggen. Hopelijk is er in de omgeving waar jullie nu zijn ook wel wat te beleven? Hier in Nederland ook weer sneeuw, al blijft het gelukkig niet zo lang liggen. Succes verder en ik hoop dat jullie gauw verder kunnen reizen.

• 11 Februari 2013 - 08:10

Dionne:

Dat is balen....... zo zie je maar weer heb je het nog zo goed geregeld allemaal gooit Piet Paulusma roet in het eten :)
    Hopelijk kunnen jullie gauw verder met jullie reis.
    succes en ENJOY!!!!

• 11 Februari 2013 - 10:34

Anneke:

Zo verveel je je nooit:) wel jammer... en dan loop je op je slippertjes en dan hebben ze het over een sneeuwstorm hhahha, hier ligt ook nog een beetje.. Dan maar weer een reisje boeken voor volgend jaar:) Hoop dat het de rest van de reis niet ophoudt voor jullie.. Hele dikke knuf xxx

• 12 Februari 2013 - 09:43

Lenie:

zeker balen.... ik denk dan, ook dit soort gebeurtenissen, geeft mooie en leuke en misschien
    wel hele bijzondere ervaringen.....toch....!
    En ontmoet je mensen op een heel ander niveau....
    Alhoewel, hoop ik voor jullie, dat de reis vanaf nu spoedig zal verlopen.
    Geniet, geweldige reis TOF...
    Moet er wel een beetje om giebelen......
    Sorry...
    Leuke foto's