laatste ontdekking: Panama - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu laatste ontdekking: Panama - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu

laatste ontdekking: Panama

Door: Ilona en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Ilona, Jeroen & Philou

21 April 2008 | Panama, Bocas del Toro

Hi hi...

We zijn vandaag aangekomen op Bocas del Toro, een eilandengroep voor de kust van Panama. Het is hier gelukkig goed weer want we in Cahuita was het weer niet echt denderend. Cahuita is een leuk en rustig dorpje, de reggae vibe voel je hier zeker.

We zijn de eerste dag het nationale park ingegaan en hebben hier weer vele dieren gespot waaronder een groep hauler monkeys. Wat een lawaai maken die beesten van dichtbij... Verder nog de nationale vlinder van costa rica gezien (die blauwe). Dit keer geen krokodil gespot helaas :-)

De 2e dag begon met flink wat regen. Daarna is het de hele dag bewolkt gebleven. Wel waren er hoge golven aan het nabijlegen strand te vinden dus hebben we de gok gewaagd om een surfplank te huren. Goh, wat is dat lastig zeg. Vooral erop blijven staan is moeilijk. Maar we hebben wel erg gelachen en we willen het zeker nog een keer doen. Heb er alleen wel wat blauwe plekken aan over gehouden.

De grensovergang van Costa Rica naar Panama ging vlekkeloos. De beruchte brug waar je over heen moet lopen is zeker weten bijzonder (maar ook erg verouderd en roestig). Maar we hebben er weer een stempel bij. De boottocht van het vaste land naar bocas was ook bijzonder. Je vaart namelijk door de prachtige natuur vol waterplanten en riet. Jeroen heeft zelfs op zee 2 dolfijnen gespot. Helaas ik niet, misschien later.

groetjes Ilona en Jeroen

• 22 April 2008 - 10:03

Corine:

Hey natuur-genieters,
    we zijn nog steeds jaloers...
    Het klinkt echt allemaal geweldig..veel natuur, dieren, spannende activiteiten...en helaas wat tropische buien.
    We genieten van jullie verhalen, jullie ervaren nu de plaatsjes die wij ook gaan bezichtigen deze zomer...Wauw!
    geniet nog van de laatste weekjes...

liefs xxx Corine

• 22 April 2008 - 14:00

Carola:

Die beruchte brug vond ik persoonlijk niet echt fijn om over te steken, te veel gaten en op de koop toe kwam er ook nog een grote vrachtwagen achter ons aan. De overtocht via het water is mooi, heel veel waterhyacinten,toch.Wat ook leuk is om te zien is de brandweer kazerne in Bocas. hele oude wagens, echt gaaf. Bocas heeft ook hele lekkere restaurantjes aan het water. Moeten jullie,als je ze lust, zeker de kreeft proberen. Zo lekker krijg je ze nergens, vond ik tenminste.Hoop Ilona dat je nog dolfijnen kunt spotten, die zijn super gaaf.Nog veel plezier en geet je ogen goed de kost. Groetjes uit een beter weer wordend nederland. Carola

• 22 April 2008 - 14:00

• 22 April 2008 - 14:06

Carola:

Sorry, laptop deed niet wat ik wilde, vandaar 2 keer verstuurd.

• 22 April 2008 - 17:29

Loes En Bob:

Hey jeroen en ilona,
    Nog bedankt voor de kaart. Goed dat jullie het naar je zin hebben. Mooie foto's gepost en we zijn benieuwd naar de rest!! We verwachten veel "Dolle" verhalen!
    Amuseer jullie nog de laatste weekjes!
    Tot snel

XXX loes en gewoon de groetjes van Bob,
    (toch wel XXX-jes voor Ilona)

• 22 April 2008 - 17:46

Niels:

Mooie verhalen en leuke foto's, geniet ervan!!!!!groetjes

• 23 April 2008 - 08:04

Leonne:

Hoi jongens!
    Wat hebben jullie een heerlijke reis!
    Geniet maar lekker van al het moois, en alvast een goede thuisreis gewenst, in Nederland wordt het weer nu ook beter dus jullie kunnen weer komen!

Groetjes van Hugo en Leonne

kus

• 24 April 2008 - 13:59

Jacqueline:

Hallo lieverds,
    Ben blij te horen dat het nog steeds helemaal goed met jullie gaat en dat jullie het nog steeds erg naar je zin hebben.. Ben erg benieuwd naar de mooie fotos enzo! hier gaat alles goed, het weer wordt langzaamaan weer wat beter, dus kom maar op met de zomer! nou tot snel dikke tut Jacqueline

• 24 April 2008 - 20:30

Mama:

zo te zien en te lezen,maken jullie nog altijd te gekke dingen mee !!Het duurt nu niet meer al te lang ,voor we jullie weer zien :-).
    Knuffel, Mam.
    We mailen !!