San pedro de atacama vloek en Salta roadtrip - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu San pedro de atacama vloek en Salta roadtrip - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu

San pedro de atacama vloek en Salta roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Ilona, Jeroen & Philou

17 Februari 2013 | Argentinië, Salta

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer, Dit keer vanuit Salta... Argentinie!
Allereerst iedereen bedankt voor de leuke reacties van de afgelopen weken! Erg leuk om jullie reacties hier te lezen... Zo heb je thuis toch een beetje bij je :)

Tijdens het laatste bericht zaten we "vast" in San pedro de atacama. Zoals aangegeven hebben we hier het beste van gemaakt en al met al een leuk gevoel aan San pedro de atacama over gehouden. We hebben onder andere een uitstapje geboekt naar de nabij gelegen Valle de Luna. Een prachtige vallei bij de zoutvlakte van San Pedro waar we genoten hebben van prachtige uitzichten en natuurlijk geproefd hebben of de vlakte zijn naam eer aandeed. Ook hebben we een tripje gemaak naar Laguna Cejar ook die zich ook bevindt op de zoutvlakte (Salar de atacama) waar je heerlijk kan rond dobberen in een zout meertje zonder daar ook maar enige inspanning voor te hoeven verrichten... Een leuke ervaring!

Uiteindelijk hebben we voor afgelopen dinsdag een plaatsje weten te bemachtigen voor de bus naar Salta, Argentinie. ok, we begonnen even te geloven in de vloek van San Pedro toen onze bus na 10 minuten rijden voor de tweede keer uitviel halverwege de eerste berg. Maar toen we uiteindelijk, met zeven uur vertraging, midden in de nacht in een andere bus arriveerden in Salta wisten we het... Er is geen vloek... Het zat gewoon even tegen ;)... Dat kun je soms hebben.

Salta is een leuke stad, met sfeer en een aantal mooie kerkjes en pleinen. Ook is deze stad trotse eigenaar van het MAAM museum waar archeologische opgravingen van het Andes gebergte tentoon gesteld worden. De meeste opgravingen stammen uit de tijd van de Inca's. De meest bizarre opgravingen uit de collectie, waar het museum trouwens zijn bekendheid grotendeels aan te danken heeft, zijn de lichamen van een 4tal geofferde kinderen die na een groots offerfeest uiteindelijk boven op verschillende bergtoppen begraven werden. Enkele lichamen zijn ook daadwerkelijk tentoongesteld wat op ons toch een behoorlijke indruk maakte. iig een aanrader mocht je ooit Salta bezoeken.

Naast een sfeervolle stad is Salta ook een Mooie uitgangspositie om de andere omliggende steden en natuur te bezoeken. We besloten daarom 4 dagen een auto te huren en de omgeving te verkennen. 4 dagen later en 1025 km verder zijn we weer een aantal prachtige ervaringen rijker. Zo vertrokken we op dag 1 naar Cachi, een idilisch bergdorpje wat je alleen via een onverharde weg kunt bereiken. Hoogtepunt van deze rit waren de letterlijk grote hoogtes die we bereikten en de bijbehorende uitzichten op prachtige groene bergtoppen. Met onderweg en letterlijk op de weg vele koeien, paarden, varkens, geiten enz..
Op dag 2 vertrokken we naar Cafayate, zeer bekend om zijn wijnen en bodega's. Hoogtepunten waren op deze dag: getuige van heus luchtgevecht tussen condors op 10 m afstand, spotten van papegaaien, coyotes, soort van prairiehondjes en het bekijken van enorme wijnvelden en het oversteken van verschillende rivieren met ons kleine bakkie. Op dag 3 reden van het ten zuiden van Salta gelegen Cafayate naar het ten noorden van Salta gelegen Purmamarca. Hoogtepunten waren het verkennen van een aantal mooie bergkloven en een oneindige kronkelweg in de bergen die ongeveer net zo breed was als ons bakkie (in NL noemen ze het een fietspad) wat voor de nodige spanning zorgde. Op dag 4 bekeken we de 7 kleurige berg in Pumarca, en gebruikten we ons bakkie als heuse 4 wheel drive om de zoutvlakten van Salinas Grandes te bezoeken, heeelll veeeel lama's en ezels te spotten in de middle of nowhere en onze weg terug te vinden naar Salta.

De komende twee dagen zitten we nog in Salta. Aanstaande dinsdag vertrekken we per bus in 24 uur naar 1 van de laatste nieuwe bestemmingen van onze reis: de watervallen van Iquazu op de grens van Brazilie en Argentinie.

We hebben veel foto's van de afgelopen dagen. Dus het uploaden kan ff duren.

Groetjes van ons!

• 18 Februari 2013 - 10:09

Margriet:

Wooow... wat een geweldige ervaringen doen jullie op Jeroen en Ilona! Geniet vooral, en blijf van die prachtige foto's maken. Veel plezier bij de watervallen!

Gr. Margriet

• 18 Februari 2013 - 19:14

Anneke:

Wauw wat gaaf!! Weer mooie foto's!!! Hoezo jaloers:) Nog ff genietjes... en dan zit het er weer op voor jullie.. Dus geniet er nog maar van zolang het kan!!! Bye bye Xz