Alweer een landje verder! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu Alweer een landje verder! - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu

Alweer een landje verder!

Door: Jeroen en Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona, Jeroen & Philou

09 April 2008 | Costa Rica, Monteverde

Robbie, die swing was inderdaad goeie, zie:

LINK FILMPJE TARZANSWING:

Hej, daar zijn we weer. Ditmaal vanuit het koelere Monteverde in Costa Rica. Dit koelere weer is erg aangenaam na 4 dagen in het hete Nicaragua te hebben doorgebracht.

In Granada hebben we nog een fiets gehuurd en de stad bekeken. Tevens zijn we de binnenlanden ingeweest waar we loslopende koeien,paarden, kippen en geiten zagen. Overal in Nicaragua zie je dit verschijnsel, erg maf.

Tevens zijn we op het eiland Ometeppe geweest waar we tour hebben gemaakt langs een lagune, petrogliefen en springs (waterbronnen). Dit laatste was zeer de moeite waard. 's Nachts viel de stroom uit, iets wat niet ondenkbaar is als het zo heet is en iedereen de airco aan zet.

De volgende dag rond 5 opgestaan om de eerste boot terug te pakken naar het vaste land. Daarna de drukke grensovergang met Costa Rica overgestoken. Het busvervoer naar Monteverde was traag en heet. Hier in Midden-Amerika is het normaal om een uur op je bus te wachten. Iets wat voor ons nog steeds een beetje wennen is.

Vanochtend hebben we een canopy tour gemaakt door de nevelwouden. Stel je hierbij voor: verankerd aan stalen kabels van boom tot boom glijdend. Dit afgewisseld met een abseilmomentje en een zeer spectaculaire tarzanswing. Ondertussen geniet je van het mooie uitzicht over het dal en alles wat er zich beneden je afspeelt(soms hang je op 24 m hoogte).
Olaf en Corine: dit moeten jullie zeker weten doen als jullie hier zijn.

Helaas door dat gegil van medereisgenoten zie je hier vrij weinig dieren. Dit hopen we dan ook morgen te doen als we een nighthike door monteverde gan maken...

Dat was het weer!

Groetjes!!!

• 09 April 2008 - 06:25

Olaf:

Hé Jeroen en Ilona,
    Met veel zelfmedelijden (omdat jullie lekker daar zitten en wij hier moeten werken ;-)...) lees ik jullie mooie reisverslagen... Super dat jullie nu in Costa Rica zitten, ben benieuwd wat jullie daar beleven...

veel plezier!
    groetjes Olaf

p.s. Spreuk van vandaag:
    "Beter 1 wilde reisgenoot in je hand (wurgen), dan 10 in een boom."

• 09 April 2008 - 17:06

Mark En Elize:

Heee Tarzan en Jane!

Wat gaaf weer wat jullie allemaal gezien en beleefd hebben!
    Uit de verhalen die wij gehoord hebben van mensen die op Costa Rica zijn geweest komt het met die dieren wel goed, schijnt geweldig te zijn...

Met ons drietjes gaat het super! Ik mail jullie snel wat foto's door!

Geniet van Costa Rica!

Veel liefs!

• 10 April 2008 - 11:49

Robby:

Woh Woh...
    Dahm Dolle en Ilona, ik wordt met de dag jalourser op jullie! Op de canopy-tour na dan,.. kvond t van boom tot boom slingeren in Gerad Mer al minder, dus laat staan dat ik daar op 24m hoogte zou hangen haha.

Dolle zijn er uberhoubt magneetjes te vinden in het ooozoo zonnige (van hieruit gelegen) westen.

Veel plezier in Costa Rica!!

Gruße Robby

• 11 April 2008 - 20:58

Carola:

Hej, och och wat ben ik jalours, en wat herkenbaar, ik beleef het via jullie allemaal opnieuw weer. El Arenal hebben wij zien spugen, hoop dat je dat ook gezien hebbben. Ski walk over de hangbruggen ook erg fascinereerd.( hoog he) En ja, als je mede reizigers de klep niet dicht houden zie je erg weinig wild. Hoe staat het met de kikkers. Costa Rica is daar vooral bekend om. Gaan jullie ook nog naar Rincon de la Fieja, bij de stad Liberia?? Ook een hele mooie tocht. Doen als je de kans krijgt. Nogmaals ik ben jalours, maar volg jullie vol spanning. Veel groetjes Carola.
    PS. leuk om je mail te lezen, bedankt hiervoor.

• 15 April 2008 - 10:10

Annie En Re:

Ben ook super jaloers!! Door de jungle vliegen, geweldig!! Echt wat voor mij hahhaha. Wat een mooie foto's weer. Prachtig...
    En wat hoorde ik? Was jij die spookbeller zondagnacht Iloon? hhahahhah
    Veel plezier in San Jose!!

Liefs Rene en Anneke
    dikke hug!!

• 15 April 2008 - 20:10

Carola:

Hej, ben ontzettend benieuwd naar jullie volgend verslag en bovenal hoe jullie Costa Rica bevalt. Ben nog steeds erg jalours, maar volg jullie vol overgave. Laat snel weer wat horen.Het is hier koud en nat en winderig, en bovenal KOUD. Tot de volgende keer. Groetjes Carola