meer visjes, bergjes en warmte - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu meer visjes, bergjes en warmte - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu

meer visjes, bergjes en warmte

Door: Jeroen en Ilona

Blijf op de hoogte en volg Ilona, Jeroen & Philou

03 April 2008 | Nicaragua, Granada

Hallo Allemaal!

Hier weer even een berichtje! Het laatste berichtje kwam vanaf de grens bij Honduras en Guatemala, ondertussen zitten we alweer in Nicaragua! Daar zijn we vandaag na een lange trip (5 uur opstaan en 19 uur aankomen) aangekomen in het plaatsje Granada aan het meer van Nicaragua.

Ondertussen is Joentje... zoals ik het mag lezen... weer helemaal beter! Het was een combo van voedselvergiftiging en vermoeidheid schat ik zo in..maar die vulkaan was gewoon erg de moeite waard... dus die moesten we gewoon even beklimmen!
Na wat goede raad van medereizigers en een bezoekje aan de plaatselijke Farmacy was alles binnen 5 daagjes opgelost... voelt een stuk beter nu!

Maar goed ook.. want anders had ik het duiken op Utila moeten missen... en dat was wederom een machtige ervaring! Na een dagje het volgen van een refreshment course en een begeleide duik heb ik daarnaast twee funduiken gemaakt aan de noordkust van Utila. Naast veel mooie visjes heb ik ook: zeepaardjes, trompetvissen, baracuda's, een koraalkrab, een veel kleurrijk koraal gezien! Ook Ilona heeft haar duikervaring weer bij gespijkerd en een introductiecurses en duik gedaan en daarnaast een dagje gesnorkeld! Kortom we hebben erg genoten. Utila was een zeer relaxed eiland waar je eigenlijk alleen heen moet als je wilt duiken...je vindt dan ook nauwelijks gewone dagtoeristen op het eiland maar meer mensen die een padi cursus willen volgen.

Gisteren hebben we doorgebracht in Comayagua, een wat kleiner plaatsje in het zuiden van Honduras..Hier hangt de oudste klok van Midden Amerika.. (leuk om te weten, toch?). We werden hier eigenlijk alweer verrast door de manier waarop de plaatselijke bewoners je kunnen aankijken (net zoals in Copan), alsof ze zelden toeristen zien... we hadden nogal wat bekijks..dus 's avonds de straat op gaan om een eindje te huppelen was hier niet echt een bijster briljant idee. je begrijpt... dat hebben we dus niet gedaan. Verder kan ik over Honduras zeggen: warmer, minder bergjes mee heuvels,nog meer palmbomen en groen, en de mensen zijn dus iets minder gewend qua toeristen...

We verblijven nu 2 dagen in Granada en gaan dan nar Isla de Ometepe...een eiland in het meer van Nicaragua... blijkt erg mooi te zijn.

Of dit waar is laten we natuurlijk weten!

Groetjes!!

Jeroen en Ilona

Nog wat vraagjes beantwoorden:
-Niels en Marian, het duiken was echt top in Utila...hier zouden ook whalesharks moeten zitten en enorm veel schildpadden... maar helaas allebei niet gezien

-Erik, de visjes zijn mooi en smaken prima, we hebben onderandere de red snapper van de grill met garlic potatos geprobeerd! om je vingers bij op te eten!

-Nova, bedankt voor je berichtje, we komen je over een tijdje even persoonlijk begroeten, en dat grapje over dat jongetje\meisje leggen we je nog wel eens uit!

• 04 April 2008 - 09:14

Cynthia:

Hoi vakantiegangers!
    Gelukkig dat jullie weer beter zijn!
    De foto's maken jullie verhaal wel compleet, hoor! Wat een beelden! Kan me voorstellen dat je jullie ontzettend aan het genieten zijn.

trouwens, hoe bevalt de rugzak van Jeroen?

groetjes Cynthia

• 04 April 2008 - 15:37

Annie:

Dikke kus voor mijn reislustige vriendjes :-)

• 04 April 2008 - 19:53

Hasta la Vista

• 06 April 2008 - 19:28

Niels En Marian:

Hoi Levensgenieters!

Goed om te horen dat het duiken zo goed is bevallen! Ik vond het daar onderwater ook fantastisch. Nog een aanrader in Nicaragua is the little Corn Island! Heel pitoresk! Vanmiddag hebben we even jullie plantjes bewonderen en ze doen het nog, mr ze hebben zon nodig en niet alleen de plantjes!!Heel veel plezier daar nog en we lezen jullie verhalen met veeeel plezier!
    Groetjes Niels en Marian

• 07 April 2008 - 21:03

Carola:

Hej,al ken ik je niet echt persoonlijk, ben blij dat je je weer beter voelt(joentje).Nicaragua vonden wij qua land mooi, maar de bevolking niet, zo ik snap wat jullie bedoelen.De onderwater wereld is een land op zich. De zeepaardjes vond ik erg leuk om te zien,maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar dolfijnen.Als jullie de kans krijgen om die te spotten moet je dat vooral doen.Althans als je dat leuk vind natuurlijk. Costa Rica heeft veel geisers.Het is echt fantastich om jullie op deze wijze te volgen. Ik kijk iedere keer weer uit naar jullie volgende bericht.Ilona, zou het wel leuk vinden, als jij dat ook vind, om een keer in Elten af te spreken.Ik hoor dat wel, als je het niks vind, moet je dat ook zeggen. Het tertiaal etentje vind hier plaatst, misschien leuk om daar bij te zijn.Al je collegae zijn er dan bij, is op een zondag in juni.Ik wens jullie nog heel veel ervaringen toe. Groetjes Carola
    PS Karla heeft een nieuwe functie