Into The wild - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu Into The wild - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Ilona, Jeroen & Philou - WaarBenJij.nu

Into The wild

Door: Ilona en Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Ilona, Jeroen & Philou

22 Januari 2014 | Oeganda, Fort Portal

Hi,
Na 4 dagen kamperen in het wild hebben we eindelijk weer beschikking over internet. Dus een korte update hier van ons. We zitten momenteel in Fort Portal. Na een gorilla trekking zijn we naar Lake Mburo NP gegaan om daar 2 nachten te kamperen. Wild kamperen want we waren de enige tent op het terrein dat aan het meer grenst en waar 's nachts de nijlpaarden op het land komen om te gaan grazen. Verder hoorde je 's nachts de wrattenzwijnen en impala's rond de tent op zoek naar eten, dus we hebben weinig geslapen. Het was een bijzondere ervaring. In het park hebben we een boottocht over het meer gemaakt en hier kwamen we nijlpaarden, buffels, waterbucks en heel veel vogels tegen waaronder de African Fish Eagle en de Kingfisher. 's ochtends hebben we een wandelsafari gemaakt met een ranger en zagen we Baboons, buffels, impala's, hartebeesten en zebra's die alleen in dit park voorkomen. Vervolgens zijn we naar Queen Elisabeth NP vertrokken, ook hier hebben we 2 dagen gekampeerd. Onderweg reden we langs thee plantages, bananenplantages, katoenplantages en een meer omgeven met dennenbomen wat ons aan de alpen deed denken. In het park waren we weer als enige met ons tentje op het kampeerterrein maar met prachtig uitzicht over de Kazinga Channel. Overal waar je hier rijdt kom je wilde dieren. Buffels, Uganda kobs en heel veel olifanten (zowel bos als savanne olifant) die vaak in groepjes de weg overstaken. Heel gaaf om te zien vooral als er een kleine bij is die ze zorgvuldig beschermen. In het park hebben we een boottocht over het kanaal gemaakt. Het was net een wildlife film! Langs de waterkant vele olifanten, buffels, nijlpaarden, krokodillen, aapjes en heel veel soorten vogels. Alles bij elkaar, heel bijzonder om te zien. Daarnaast 2x een game drive gedaan op zoek naar leeuwen. 's ochtends zonder succes maar 's middags werden we getrakteerd op het spotten van 1 hele leeuw! Liggend op een termietenheuvel poserend voor onze camera. Top! Gisteren hebben we een chimpansee trekking gedaan door het bos. We hebben uiteindelijk 3 kunnen spotten waarvan 1 in een boom die we goed hebben kunnen bewonderen. Het bleek erg lastig om deze dieren te spotten omdat ze continu verplaatsen en snel bewegen als er mensen in de buurt komen. Dus we hebben de nodige kilometers door het bos afgelegd. Morgen vertrekken we naar Kampala waarna we 3 dagen naar Murchison Falls gaan. We hopen hier nog meer wild tegen te komen waaronder de giraffen en de neushoorns. Foto's uploaden gaat nu niet, dus we hebben wat foto's van de camera gefotografeerd met onze telefoon. Dus ze zijn niet heel scherp.
Het reizen met openbaar vervoer gaat hier prima, vergelijkbaar met Midden Amerika. Tussen de grote steden nemen we de grote bussen en voor korte afstanden de minibusjes (matatu's) die werkelijk helemaal vol worden gepropt met mensen, kippen, hout...noem maar op. Om bij de parken te komen maken we gebruiken van locals die hun eigen auto beschikbaar stellen om ons ergens te brengen.
Tot snel weer!
Groetjes Ilona & Jeroen

• 22 Januari 2014 - 10:03

Nanda:

Wat een fantastische ervaringen!! Heel leuk om te lezen! Oeganda is een bijzonder land! De herinneringen komen bij ons ook weer helemaal naar boven door jullie reisverslagen ;-)
    De gorilla's, chimps, al het wildlife en het wild kamperen...super....geniet ervan!
    Heel veel plezier verder en we kijken uit naar het volgende verslag!
    Lieve groetjes Andy en Nanda

• 22 Januari 2014 - 10:04

Dionne:

Wauwwww Ik wil de foto's zeker zien. Bijzonder om al die dieren in het wild te spotten.
    Enjoy!!!

• 23 Januari 2014 - 12:12

Bert En Ine Driessen:

Hoi ontdekkingsreizigers,
    wat een geweldige foto's, van zo dicht bij.
    We krijgen een goede indruk van jullie grote avontuur.
    Geniet ervan en we mailen binnenkort.
    groetjes pap en mam

• 25 Januari 2014 - 21:02

Wendy En Jos:

Hey Ilona en Jeroen,

Het klinkt prachtig daar, Enne Ilona van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Welcome to the thirties club ;-)

Liefs Jos en Wendy